Skip to content

Czy potrafisz być sam sobie kapralem?

Wrzesień 26, 2012

Czytam córkom bajki do snu.

Ostatnio zmęczyłem się jednak nieco bajkami dedykowanymi do tej grupy wiekowej (3 i 5) i postanowiłem sięgnąć po coś ciut ambitniejszego. Mój wybór padł na Opowieści z Narnii. Od jakiegoś czasu przepycham więc dzieciaki przez strony nieco długich jak na nie opowieści. Dziś spodobało mi się zdanie z opowieści „Koń i jego chłopiec”. Konkretnie z końcówki rozdziału 9-go „Przez pustynię”.

„W rzeczywistości miała całkowitą rację i gdyby Briego dosiadał w tym momencie jakiś Tarkaan, to rumak rychło by się przekonał, że jest zdolny do wielu jeszcze godzin ciężkiego marszu. Ale jednym ze złych skutków zniewolenia jest to, że kiedy nie ma już nikogo, kto by nas do czegoś zmuszał, często okazuje się, że prawie całkowicie utraciliśmy zdolność do zmuszenia samych siebie do czegoś„.

[C.S. Lewis „Opowieści z Narnii: Koń i jego chłopiec”]

No i co tu się dziwić, że wolę coś takiego czytać dzieciom, niż bajkę o mrówce która szukała kandydata na męża. Niestety byłem jedyną osobą w pokoju która doceniła ten fragment.

Pozdrawiam

Przemek

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Skomentuj

