Skip to content

Działasz, czy spuszczasz parę?

Październik 12, 2012

Miałem ostatnio ciekawą rozmowę przy stole. Często kiedy jem w jakiejś grupie np. przy okazji szkoleń, czy spotkań ze współpracownikami, pojawiają się dyskusje filozoficzno-światopoglądowe. Trigerem do tego jest na ogół moja dieta. Jestem wegetarianinem. W prawdzie z tych miękkich, bo moja wegetariańska wrażliwość na losy fauny, kończy się z chwilą gdy owa fauna zaczyna oddychać pod wodą. Nawet taka jednak forma wegetarianizmu niezwykle często generuje pytania – po co? co chcesz udowodnić? a gdyby świnka miała znieczulenie? a nie brakuje ci steka? itp. itd.
Ostatnia rozmowa była o tyle ciekawa, że jedna z osób zadała pytanie:

Czy sądzisz że naprawdę nie jesz mięsa? Skąd możesz wiedzieć co jest w rzeczach które kupujesz?

Nigdy się wcześniej specjalnie nad tym nie zastanawiałem, ale po krótkim przemyśleniu uznałem, że faktycznie – nie wiem tego. Co więcej – nie widzę powodu, żeby się nad tym zastanawiać. Swoją dietetyczną decyzję realizuję tam, gdzie mam wpływ na rzeczywistość. Na pewno w ciągu swojego życia niejeden raz przez sen zjem pająka. Na pewno w niejednej restauracji zjem mięso zmielone i ukryte np. w farszu grzybowym. Na pewno zjem robaczywą śliwkę. Pytanie tylko, czy to coś zmienia?

Oczywiście nie mówię tylko o diecie. Generalnie tam gdzie zależy to ode mnie, a moje postępowanie i decyzje mają znaczenie – tam właśnie wolę inwestować swój wysiłek, energię i determinację. Szukać drogi która pozwoli mi mieć wpływ na rzeczywistość? to rozumiem. Ale tracić parę tam gdzie nic nie zdziałam? To mnie szczególnie nie pociąga.

Pozdrawiam

Przemek

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Skomentuj

