Skip to content

Gdzie będzie piłka w 2013tym?

Styczeń 1, 2013

„Piłeczka jest po tamtej stronie.”

Często zdarza mi się słyszeć to stwierdzenie – zrobiliśmy to i tamto, teraz piłka jest po ich stronie.

W sumie, także i sam często stosuję to sformułowanie w rozmowach. „Wysłałem maila z propozycją, teraz piłka jest po ich stronie.”, „Dałem mu swoje uwagi, teraz piłka jest po jego stronie.”

Zrozumiałe jest, że w dzisiejszej złożonej rzeczywistości, wiele spraw przesuwa się pomiędzy osobami i za wiele nie jesteśmy odpowiedzialni od początku do końca. Jednak warto pamiętać, że tenisista nie zawiesza się w zadumie nad absolutem i sensem życia, gdy piłka jest na połowie rywala.

Jeśli na czymś Ci naprawdę zależy, nie zostawiaj spraw samym sobie, chyba, że jest to element strategii. Zawsze jest coś, co możesz zrobić w danej sprawie, nawet jeśli chwilowo nie masz dostępu do piłki. Szczególnie, że największy wpływ masz na siebie i własne działania.

Jeśli chcesz, to piłka zawsze jest po Twojej stronie.

Pozdrawiam

Przemek

From → Inspiracje

2 komentarze
  1. argothiel permalink

    Dziękuję za przypomnienie mi tego powiedzenia o piłeczce. Sformułowanie „piłeczka jest zawsze po twojej stronie” świetnie wyraża to, do czego wyrażenia używałem do tej pory długich zdań. Jestem pewien, że na stałe zagości w moich rozmowach. 🙂

    • Cześć – przepraszam za „przykiszenie” komentarza. Nie jestem przyzwyczajony do tego, że ktoś poza mną tu coś wpisuje, stąd nie zaglądałem czy jest coś do zatwierdzenia.

      Fakt, że czasem syntetyczna sentencja pod którą można „podlinkować” nasze przemyślenia jest bardzo pomocna. Jeśli faktycznie stwierdzenie zagości w Twoim słowniku to pękam z dumy, że miałem w tym swój udział 😉

Skomentuj

