Skip to content

Absurd vs. skleroza

Styczeń 14, 2013

Kiedyś na wakacjach z żoną rozmawialiśmy o tym, czy wszystko w domu jest wyłączone. Ponieważ w dzisiejszym świecie jest sporo urządzeń na prąd (kuchenki, żelazka, tostery, lampki itp.) które zostawione bez opieki są niebezpieczne, jest sporo do pamiętania. My podeszliśmy do tego hurtowo wyłaczając bezpieczniki i cześć. Spokojna głowa. Do momentu drugiego tygodnia urlopu, w którym odkryliśmy dość oczywisty fakt – nasza lodówka i zamrażarka są na prąd. Na tych samych bezpiecznikach. Drugi tydzień wypoczynku był nieco zaburzony, przez plastyczne wyobrażanie sobie różnych substancji, wyciekających z pod drzwi lodówki i zasychających na podłodze. Obrazów tych nie dało się z głowy usunąć.

Prawdopodobnie każdy miewał sytuacje niepokoju „czy wyłączyłem żelazko”, „czy zamknąłem mieszkanie”, „czy zgasiłem gaz” itp.

Myśli takie potrafią skutecznie psuć humor i wprowadzać stres tam, gdzie chcielibyśmy go uniknąć. Np. na wakacjach. Pewnie zdarzało się Wam wracać skądś, żeby sprawdzić drzwi, okna, żelazka, wodę w kranie, zawór, piec – cokolwiek.

To co mnie osobiście szczególnie irytowało w takich powrotach, to fakt, że – przynajmniej w moim przypadku – chyba wszystkie były zbędne. Drzwi i okna były zamknięte, a żelazka powyłączane. Nie było więc raczej problemu „zapomniałem wyłączyć”. Był problem „zapomniałem to zdarzenie”. Po załatwieniu sprawy nie ustawiłem sobie odpowiedniej flagi w głowie.

Ostatnio wpadł mi jednak w łapy fajny sposób na takie rozterki – niestety nie mogę ustalić autorstwa, bo był to jeden z milionów anonimowych tekstów w internecie.

Kiedy zamykasz drzwi – zrób przy tym coś głupiego. Absurdalnego. Na tyle nietypowego, żeby z tego powodu zapamiętać ten fakt.

Oczywiście nie jest to metoda na co dzień, bo spowszednieje, a ponadto można sobie nadwyrężyć umsył od codziennego generowania absurdów. Ale raz na czas, kiedy wyjeżdżamy na wakacje, choćby kilka idiotycznych podskoków po wyłączeniu żelazka spowoduje, że trudniej wyleci nam ten moment z głowy.

pozdr

Przemek

From → Inspiracje

Dodaj komentarz

Skomentuj

