Skip to content

Czemu czujesz taką potrzebę?

Styczeń 21, 2013

Słuchałem dziś radia jadąc do pracy. Jakaś dyskusja publicystów odchodziła, na bliżej nieokreślony temat. Kiedyś już na blogu pisałem, że drażni mnie poziom debat radiowych, kiedy poważni skądinąd ludzie przekrzykują się jak dzieciaki. Czasem mam wrażenie, że główną misją jest zabrać głos i zaznaczyć swój byt w czasoprzestrzeni. Trochę jak pies obsikujący płot. Często przebija się w tonie i postawie prosta, zrozumiała i naturalna chęć sponiewierania oponeneta. Znam to uczucie, sam nie raz mówiłem w dyskusji rzeczy, które niewiele wnosiły, a służyły obnażeniu jakichś słabości osoby z którą się wykłócałem. Może nie tyle osoby, ile jej argumentacji, ale intencja była równie żałosna.

I tak sobie pomyślałem – skoro czasem miewamy prostą i niską chęć dowalenia (wykazania luk w logice, obnażenie niespójności, słabości argumentów itp., wtedy kiedy nie wnoszą one nic do konstruktywnej rozmowy), to czy nie warto sobie zadać pytanie:

Czemu w tym momencie mam ochotę zrobić coś takiego?

Do czego mi to potrzebne?

Głód czego – jakiego poczucia – pcha mnie w tę stronę?

Dlaczego chcę sikać na ten płot?

Zadając sobie tego typu pytania, możemy dowiedzieć się czegoś więcej o strukturze własnego charakteru i miejscach, nad którymi być może warto by popracować.

pozdrawiam

Przemek

From → Rozwój osobisty

Dodaj komentarz

Skomentuj

