Skip to content

Czy powinienem to robić?

Marzec 19, 2013

Wczoraj zrobiłem z siebie idotę. Na znaczącą skalę. Dawno już nie zdarzyła mi się taka wtopa.

O ile na co dzień preferuję raczej humor aluzyjny i absurdalny, to czasem miewam też słabość  do żartów dość prostackich. I wczoraj właśnie taki żart – z bardzo dorożkarskim słownictwem, chciałem zaserwować koledze, przesyłając do niego forward dość ważnego maila z soczystym komentarzem. Korzystałem jednak z klienta poczty w telefonie, a w nim przycisk „forward” jest niebezpiecznie blisko przycisku „replay to All”. A ja mam duże paluchy i łatwo wcisnąć coś obok. W efekcie, zrobiłem z siebie chama i idiotę pośród znacznej grupy osób, w której takiego efektu na pewno nie chciałbym uzyskać. Wliczając to osoby od których dość mocno może zależeć moja zawodowa ścieżka.

Co się stało, to się nie odstanie jak mówi przysłowie, warto więc przynajmniej wziąć lekcję na jaką się zapracowało. Jaki mam z tego wniosek?  Słyszałem kiedyś dość mądre stwierdzenie, którego sens był mniej więcej taki:

„Jeśli nie chciałbyś, żeby ludzie których cenisz dowiedzieli się o tym co robisz, to przede wszystkim zastanów się, czy nie warto przestać to robić?”, czy też mówiąc inaczej – rób tylko to, czego nie będziesz się wstydził(a) jak wyjdzie na jaw.

Wczoraj wziąłem od życia lekcję jak istotna jest to sprawa. Konsekwencje jeszcze zapewne będę odczuwał przez dłuższy czas. Być może będzie to stratą dla tych spośród moich znajomych, którzy moje ordynarne żarty cenili, ale postaram się już nie dawać szans na zaistnienie takich błędów. I nie mam tu na myśli lepszego ukrywania ich, lecz rzetelne zastosowanie się do zacytowanej rady.

Pozdrawiam

Przemek

PS – poza nauczką na przyszłość, pozytyw tego wydarzenia jest też taki, że kolega który miał być jedynym adresatem żartu, ubawił się na pewno sporo bardziej niż mogłem sobie wyobrazić…

From → Rozwój osobisty

Dodaj komentarz

Skomentuj

