Skip to content

Slogany i frazesy.

Maj 6, 2013

Jeden z moich znajomych jest aktualnie na okresie wypowiedzenia, w przededniu szukania nowych przygód. W aktualnej pracy spędził 15 lat. Abstrahując od jego decyzji, patrząc na to co robi i potrafi, dla mnie jest niewąpliwie dużym autorytetem. Szczególnie w kwestiach myślenia strategicznego. Rozmawiałem z nim niedawno i powiedział mi:

Trzeba chodzić na rozmowy rekrutacyjne. Nawet jak nie szukasz pracy. Żałuję bardzo, że przez tyle lat na nie nie chodziłem. Na rozmowie bardzo łatwo dowiesz się, co jest ważne gdzie indziej, czego Ci brakuje, jaka wiedza i umiejętności są w cenie. To jak chodzenie na siłownię – niby męcząc się nie robisz żadnej konstruktywnej pracy, a jednak warto chodzić dla utrzymania formy.

Ponieważ jak wspomniałem, cenię sobie jego zdanie, postanowiłem zastosować się do rady. Znalazłem jakieś ogłoszenie w sieci, które zdaje się pasować do mojego profilu i odgrzebałem swoje CV w zakamarkach twardego dysku.

I tu w zasadzie przechodzę do dzisiejszego meritum. Moje CV, nie modyfikowane od dłuuugiego czasu, okazało się być przerażające. Slogany, gładkie nic nie wnoszące słowa, chwalenie się nic nie wartymi kursami itp. Kiedy je pisałem, wydawało mi się znakomite i imponujące. Od tamtego czasu sporo razy przeglądałem CV innych ludzi, jako że rekrutowanie jest teraz częścią moich obowiązków. Być może to nauczyło mnie lepszego wyczucia. Gdybym jako rekrutujący zobaczył własne CV, to pewnie przeskoczyłbym do następnego kandydata.

Już więc na tym etapie mojego ćwiczenia, okazało się, że warto było posłuchać koleżeńskiej rady – moje CV jest dzisiaj sporo lepsze niż jeszcze kilka dni temu.

pozdrawiam

Przemek

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Skomentuj

