Skip to content
Tags

,

Puls zespołu.

Maj 12, 2013

Naszła mnie sportowa metafora produkcji oprogramowania.

Jestem zwolennikiem pracy zespołowej, znam jednak całą masę osób, które zespołowość, uważają za klasyczny pic na wodę. Szczególnie zespołowość w królestwie aspołecznych nerdów mieszkających w piwnicy, jakim to królestwem powinna pozostać informatyka. I naszła mnie refleksja i porównanie, w którym się podeprę następującą fotografią, skradzioną bezczelnie ze strony www.newarkrowingclub.co.uk

SCRUM teamTak sobie pomyślałem, że sportowa łódź wioślarska jest idealną metaforą zespołu pracującego zgodnie z lekkimi metodykami. A na tej konkretnej fotografii urzekły mnie wryaźne, równe ślady wioseł. Ślady będące echem pulsu. Pulsu z jakim pracuje drużyna. Rytmu wraz z którym kolejne metry są pokonywane przez zespół. Cała łódeczka zostaje przepchnięta o kolejne kilka metru mocnym, wspólnym zgranym pociągnięciem wszystkich wioseł. Tu nie ma miejsca na wątpliwości – to jest SCRUMowy sprint. Wnioski i modyfikacje techniki drużyna wyciągnie po jego zakończeniu, a teraz – zasuwa.

I niech ktoś taką ósemkę spróbuje wyprzedzić ośmioma jednoosobowymi kajakami.

pozdrawiam

Przemek

Dodaj komentarz

Skomentuj

