Skip to content

Doświadczenie, czyli jak mama zgadła.

Maj 30, 2013

W tym tygodniu mam ustawowo wolny czwartek. Wiele więc osób jest zainteresowane urlopem w piątek i długim weekendem. Nie powinno zaskakiwać, że wśród tych osób są także przedszkolanki. Moja żona, kiedy córki zbierały się do przedszkola, zasugerowała mi „Powiedz pani Kasi, że dziewczynek w piątek nie będzie, bo pewnie będzie o to pytała”. W przedszkolu nie zdążyłem jednak tego powiedzieć, bo oto, pani Kasia mnie uprzedziła, przewidzianym przez żonę pytaniem.

Widać było wyraźnie, jak w oczach mojej starszej córki, mama urosła nagle do rangi wieszcza. Zatkało ją kompletnie. Dopiero po chwili wykrztusiła z siebie pytanie do mnie – jak mama zgadła, że pani Kasia zapyta?”. Było to dla niej absolutnie niepojęte. Oczywiście nie znała szerszego obrazka – nie wiedziała, że jest święto, nie wiedziała co to urlop, nie wiedziała , że można zrobić sobie długi weekend. Brakowało jej po prostu doświadczenia i szerszej perspektywy. Jedyne wytłumaczenie w tym momencie to, że jakimś cudem mama zgadła. Przyłożyła do sytuacji własne doświadczenie.

Warto obserwować dzieci. Dzieciństwo – w pewnym sensie, jest uproszczonym modelem dorosłego życia. Nieuwikłanym w sporą część zależności i sztucznych utrudnień, które definiują ramy i zakres ruchu dla dorosłych ludzi. W konsekwencji w dzieciach widać niektóre mechanizmy jak w soczewce. Mechanizmy które u dorosłych pozostają ukryte pod kożuchem naleciałości społecznych.

 

Pozdrawiam

Przemek

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Skomentuj

