Skip to content

Dlaczego GTD to dobra książka.

Styczeń 6, 2014

Pierwotnym zamysłem, który pchnął mnie w stronę pisania blogu, było dzielenie się ciekawymi sentencjami z czytanych ksiażek. No może nie tylko dzielenie się, ale także zarchiwizowanie na własne potrzeby. Dziś trochę powrócę do tej właśnie myśli.

W roku 2010 kupiłem sobie książkę Getting Things Done autorstwa Davida Allena. Nie będę się tu rozpisywał na temat samej metodyki GTD proponowanej przez Allena. Od tego w polskim internecie jest TesTeq ze swoim biz.blox.pl

Jednak ostatnio mnie naszła myśl, że abstrahując od metodyki sama książka jest po prostu dobra. A oto dlaczego tak sądzę.

Tak jak powiedziałem – kupiłem ją w 2010tym roku. Od tamtego czasu, myślę że czytałem ją okoł0 5 razy. Czyli przynajmniej raz do roku przez nią przechodzę. Ponieważ książka jest moja, to pozwalam sobie na dowolne kreślenie po niej. Najczęściej podkreślam fragmenty tekstu, które wydadzą mi się szczególnie inspirujące lub istotne. Gdzieś od 2011-go roku, dorzuciłem zwyczaj dopisywania dat przy każdym takim podkreśleniu. To była dobra decyzja – przynajmniej w przypadku książki którą czytam więcej niż jednokrotnie.

I teraz co jest ciekawego w podkreśleniach w Getting Things Done? To że się nie pokrywają. W obrębie tego samego rozdziału różne fragmenty uznałem za interesujace w 2010, różne w 2011, 2012, 2013 a także w 2014 bo już mam kilka podkreśleń z nową datą. Jak to interpretuję? Ja się zmieniam. Lubię twierdzić, że to rozwój. W raz z tym rozwojem biorę dla siebie inne słowa. Allen napisał ksiażkę z której skorzystać mogą ludzie w różnych miejscach swojej ścieżki. I to jest bardzo fajne.

Zastanowie się w najbliższych dniach, czy chce mi się dzielić tu tymi datowanymi cytatami.

pozdrawiam

Przemek

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Skomentuj

