Skip to content

Bo wszyscy otaczający nas na drodze, to matoły.

Luty 24, 2014

Dziś jadąc do pracy rozmyślałem sobie o tym jak cenną umiejętnością jest budowanie szybkich wniosków na ograniczonych danych. Taki talent do ekstrapolacji rzeczywistości. Jest to praktyka tyleż cenna, jeśli się uda, co zdradliwa i wnosząca ryzyko gdy się pomylimy. Gdzie leży optimum – cholera wie. Takie pytanie trzeba pewnie sprowadzić do zagadnienia – jaki poziom ryzyka akceptujemy.

Ja raczej skłaniam się ku podejściu w którym „kiedy trzeba podjąć jakąś decyzję, najlepsze co możesz zrobić, to podjąć dobrą decyzję. Najgorsze co możesz zrobić, to nic.”. Taka jest moja naturalna ciągota. Kiedy tak jechałem i rozmyślałem i zaczynałem już pławić się w samozadowoleniu, że moje podejście jest fajniejsze, przypomniałem sobie sytuację, która wprawiła mnie w zadumę. A która była związana z budowaniem osądu bazującym na wycinku informacji. Zaduma moja była wynikiem tego, że sam miałem okazję widzieć szerszy wycinek.

Sytuacja przedstawiała się następująco:

Szedłem sobie z pracy po bułeczkę do sklepu. Po drodze przechodzę przez ulicę. obok mnie do przejścia dochodzi kobieta w wieku średnim+ i jednocześnie rozmawia przez telefon. Dość głośno więc słyszę. Babka w stylu fryz-szpilki-drogie ciemne okulary. Wchodzimy na przejście – ona jakiś metr przede mną nawet nie spojrzawszy w lewo czy prawo. Po prostu ruszyła. Ulicą nadjeżdża ktoś na motocyklu. Jedzie wolno, ale wydech (dirt bike) pracuje dość głośno. Gość ewidentnie zwolnił, żebyśmy przeszli i chce przejechać za nami. Nagle babka – wyrwana z rozmowy dźwiękiem wydechu zatrzymuje się w połowie pasa jak wryta i mówi do komórki z wyraźną irytacją: „czekaj chwilę, bo jakiś wariat jedzie”.

Pozdrawiam

Przemek

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Skomentuj

