Skip to content

Ile kosztuje Marlboro Light?

Wrzesień 24, 2014

Paczka papierosów o których mowa w tytule kosztuje w okolicach 14tu złotych.

W środku jest 20 papierosów co daje cenę jednostkową na poziomie 70 groszy za pojedynczego papierosa tego typu.

Not a big Deal – można by powiedzieć.

W zeszłym roku, poczęstowany przez kolegę takim właśnie papierosem, pomyślałem podobnie. Uznałem, że od momentu w którym rzuciłem palenie minęło wystarczająco dużo czasu, abym sobie mógł bez konsekwencji, a z przyjemnością, takiego papieroska zapalić.

Minął rok. Siedzę przy biurku mocno zirytowany, bo właśnie mija czwarty dzień odkąd (znowu) rzuciłem palenie.

W minionym roku paliłem. Przez pierwsze tygodnie od owego poczęstunku paczka papierosów wystarczała mi na tydzień. Potem na dwa dni. Po pół roku przeskoczyłem na swoją dawną porcję paczki papierosów na dobę i w ten sposób „dojechałem” do ostatniej niedzieli.

Co to oznacza – pomijając skutki zdrowotne roku palenia jak smok, pomijając frustrację którą zrozumie tylko palacz który już miał nadzieję, że wygrał a koncentrując się jedynie na twardych aspektach.

Paczka papierosów kosztuje w okolicach 14tu złotych.

Rok ma 365 dni.

Dla uproszczenia uznajmy, że przez pół roku paliłem pół paczki dziennie. Przez resztę czasu paczkę. Nie jest to odległe od prawdy.

Ile więc kosztuje jeden Marlboro Light?

Rok temu zostałem poczęstowany papierosem którego cena zamykała się w kwocie 70ciu groszy. Przyjąłem poczęstunek. Konsekwencją tej decyzji było 3832 złote, które wydałem na papierosy w przeciągu następnych 12 miesięcy. Do tego należałoby dodać koszt e-papierosa którego w desperacji kupiłem sobie na wiosnę przeznaczając na to ponad 100 złotych, oraz gum do żucia których hurtową ilością żywię się aktualnie.

Not a big Deal, pomyślałem sobie rok temu. Nie sądziłem wtedy, jak jestem rozrzutny wydając blisko cztery tysiące złotych lekką ręką.

 

Wiele decyzji pociąga za sobą dobre i złe konsekwencje. Nie wszystkie one są widoczne. Część da się przewidzieć. Ale nawet te, które dostrzeżemy poniewczasie warto przyjąć jako lekcję.

Pozdrawiam

Przemek

 

From → Uncategorized

2 komentarze
  1. Himi permalink

    Zupełnie luźne skojarzenie związane z niską ceną jednostkową 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=HPyl2tOaKxM
    Mi pomogły na rzucanie plastry 🙂 A jakie sny były z nimi kolorowe 😀

Trackbacks & Pingbacks

  1. Nie rzuciłem. | przemekgrabka

Skomentuj

