Skip to content

Na jakiej liście trzymasz swojego szefa?

Październik 30, 2014

Od jakiegoś już czasu mam na dysku plik zatytułowany „ludzie, z którymi warto pracować”. Uzupełniam go co jakiś czas. Znajdują się tam nazwiska osób, z którymi się zetknąłem na płaszczyźnie zawodowej, a co do których z różnych przyczyn nabrałem przekonania, że są to ludzie z którymi warto pracować. Na mojej liście są tęgie głowy techniczne, zdolni liderzy zespołów, sprawni nauczyciele – ludzie o różnych profilach.

Kiedyś zacząłem tworzyć tę listę zaczynając od dwóch nazwisk, z myślą – jak kiedyś postanowię założyć własną firmę, lub ogólnie własne, ambitne przedsięwzięcie – to są ludzie których chciałbym zaprosić do współpracy. Dziś na mojej liście jest ponad 30 nazwisk, ludzi o różnych profilach.

Niedawno znów aktualizowałem moją listę. Jednak ten update był inny niż wcześniejsze. Do listy osób z którymi chciałbym pracować, dopisałem swojego bezpośredniego przełożonego (chyba nie czyta tego bloga, więc mogę to napisać bez posądzenia o wazeliniarstwo).

Różnie ludzie podchodzą do roli szefa. Wielu z nas uważa szefa za zło konieczne. Dziś jednak mogę powiedzieć, referując już do własnego doświadczenia – moment kiedy uważasz swojego szefa za gościa, z którym warto pracować, jest znaczącą zmianą jakościową. Wpływa na morale, na poczucie bezpieczeństwa, na poczucie sensowności działań. Słowem – na wiele aspektów poprawiających komfort własnej pracy.

Na jakiej liście mógłbyś wpisać swojego szefa?

Jeśli jesteś szefem, czy wiesz na jaką listę wpisali by Cię Twoi ludzie?

Bo wielu z nas, w mniej lub bardziej sprecyzowanej formie prowadzi sobie również listy palantów którzy nie mają o niczym pojęcia i trzeba ich unikać. Nawet jeśli te listy są tylko w głowie.

Pozdrawiam

Przemek

From → Uncategorized

Dodaj komentarz

Skomentuj

