Skip to content

Jak w tym roku zaktualizujesz swoje CV?

Grudzień 1, 2014

Część z nas ma tę brzydką cechę, że aby czuć satysfakcję musi mierzyć się z wyzwaniami. Potrzeba osiągnięć ma dobre i złe strony, jak wszystko. Zamiast ją jednak teraz filozoficznie oceniać, przyjmijmy po prostu, że jest w nas. Na różnym poziomie. Niektórzy to terminatory zorientowane jedynie na cel i idące ku niemu jak buldożery. Inni chcieliby coś konkretnego zrobić, osiągnąć, ale w nijakości dnia codziennego wielkie idee ulegają rozpuszczeniu.

Pomyślałem sobie dzisiaj, że wato sobie systematycznie zadawać dwa pytania – w różnych ujęciach czasowych. W ujęciu rocznym – dając sobie szansę na większe tematy. W ujęciu miesięcznym – zabezpieczając się nieco przed owym rozmyciem. Pewnie i inne ramy są sensowne – dłuższe niż rok i krótsze niż miesiąc.

Owe dwa pytania które wydały mi się tak mądre, są dość proste:

– Co nowego i wartościowego, po ostatnim roku mogę sobie wpisać  w CV?

– Co nowego i wartościowego, zamierzam sobie wpisać w CV po upłynięciu kolejnego roku?

 

Jaką masz na to odpowiedź? Niezależnie od tego czym się aktualnie zawodowo zajmujesz.

Pozdrawiam

Przemek

From → Uncategorized

2 Komentarze
  1. mordacz permalink

    Szczerze powiedziawszy rozwinąłbym to pytanie poza sprawy zawodowe. Po co koncentrować się na samym CV?
    Bardziej popatrzyłbym na to czego się nauczyłem/chcę się nauczyć przez rok. CV owszem, jest ważne, ale wydaje mi się że są takie momenty kiedy praca jest tylko tłem, a prawdziwą satysfakcję daje to co się dzieje i to, czego się można nauczyć poza nią. Czy to od razu oznacza że trzeba rzucić pracę? Bynajmniej, jest namaśloną podstawą bezpieczeństwa, i można też pracować nad tym by była lepsza.
    Ale 🙂
    Zacząłem ostatnio robić różne rzeczy z gliny i innych substancji, o istnieniu któych wiedziałem co najwyżej mgliście.
    Najlepszy komplement jaki moje wytwory dostały (i naprawdę dający mi gigantyczne poczucie satysfakcji i dumy) brzmiał „to nie wygląda jakby było zrobione przez ciebie”.
    Zdecydowanie nie jest to coś, co wpiszę do CV, ani coś z czym wiązałbym swoją karierę zawodową. A jednak jest to coś, co dało mi kopa energii, jest to jakieś doświadczenie, z którego jestem dumny i nadal będę w jakimś stopniu tego próbował 🙂

    A odnośnie CV: znalazły się rzeczy, które mogę do niego wpisać 🙂 Nauczyłem się nowych umiejętności, firma porzucała mną w ciekawe sytuacje, w któych trzeba było dać się znaleźć i nie zwariować… bardziej 😉
    A w przyszłym roku nie planuję musieć aktualzować CV ;D
    A gdybym miał coś do niego wpisać, sądzę że jak zwykle największą wartość będzie miało nie to co sobie założyłem, tylko to co się przydażyło przez pokręcony zbieg kolei losu. Mogę chcieć się nauczyć nowego języka programowania (i planuję to zrobić), po czym stanie się Coś. tutaj szacunkowo z wielkiej litery bo aż stworzy zmarszczki na tafli codzienności 😉 I mnie czegoś nauczy. I pewnie to będzie bardziej wartościowe. Może nie w brzmieniu w CV, ale dla mnie będzie miało większą wartość tam wpisane.

  2. W sumie pisząc o CV miałem bardziej na myśli dorobek, portfolio doświadczeń, niż tekstowy dokument składany przy aplikowaniu o nową pracę. W pełni się z Tobą zgadzam, na temat warto patrzeć szerzej.

    Ja jakiś czas temu – mniej więcej wtedy, kiedy zdecydowałem się zostawić za sobą w pracy ścieżkę rozwoju technicznego i zająć się szeroko pojętym zarządzaniem (czy jak sam chciałbym to widzieć – leadershipem) – zorientowałem się, że niezbyt ściśle prowadzę rozdział spraw zawodowych i personalnych.

    Mam po prostu tematy które zajmują moją uwagę, rzeczy którymi się zajmuje, rzeczy które mam w planie zrobić lub aktualnie robię. Wprowadza to pewne przeplatanie się spraw stricte zawodowych, z ogólno-rozwojowymi czy prywatnymi.

    Zwykle myśląc o rozwoju, myślę o nim w takich właśnie kategoriach. Jestem bowiem przekonany dość głęboko, że warto jest być „pełnym” jako osoba. Nie zaniedbując żadnego z wymiarów swojego życia.

    Dzięki za trafny komentarz.

Skomentuj

